Saturday, August 06, 2011

Sugar glider oh sugar glider!!!

         
        Selepas dengar dan tengok di TV3 tentang sugar glider, aku terus minat nak menjaganya.....Banyak tempat aku servey termasuk la dalam internet, tapi akhirnya aku beli SG di downtown mines...huhu!!! Pada mulanya, aku beli seekor yang betina. Aku namakan dia zara sebab aku tengok dia macam cerewet sikit...huhu!!! Then selepas sebulan aku jaga dia, aku beli lagi seekor SG jantan...aku namakan dia zoro...hihi! padan kan? zara and zoro...Malangnya, belum sampai seminggu zoro ada dengan aku, dia telah pergi ke alam lain ( mati) uwwwaaaaa!!! sangat sedih dan kesian pada zoro masa tu...tapi, mungkin sudah tiba ajarnya, huhu!!!

          Cerita sikit pasal zoro, dia memang kurang aktif kalau nak dibandingkan dengan zara...mula-mula aku ingatkan dia ok, tapi lain pula jadinya...dan ramai orang cakap SG jantan lebih cepat manja dengan tuannya....huhu! Sampai sekarang aku masih tertanya-tanya, apakah punca sebenar kematian zoro....hurmmm agak-agak apa yer? Sekarang tinggallah zara seorang diri ditemani oleh tuannya ini...hihihi!!! sayang zara muaxxxx!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...